Sticlă cu semințe



  

   Într-o sticlă goală se pun semințe de diferite forme, mărimi și culori, în straturi.
   Sticlele pot fi cele de 0,3 litri de la suc Tedi, sau orice sticle de forme mai speciale, de preferință mai lunguiețe. Am cumpărat de la Kaufland suc în sticlă de 750 ml (sticlă, nu plastic, vedeți poza cu eticheta). Am scris aici cum se curăță ușor lipiciul rămas de la etichete, de pe sticle și borcane (am luat sfaturile altora și le-am aplicat practic, a mers foarte ușor cu lipiciul de pe această sticlă).
   Semințele pot fi: porumb obișnuit și cu bob mic (pentru floricele, eventual roșu), fasole cu bob mare și mic, albă, roșie, bej, maro și deja avem 6 feluri.
Se mai pot pune orez, semințe de grâu, secară-orz-ovăz etc (ce aveți la îndemână), mazăre uscată (jumătăți de boabe galbene-bej sau verzui), linte uscată (bej-maronie etc), linte roșie uscată, soia, hrișcă (medii-mici), mei (aurii rotunde mici), mei roșu, rapiță (negre rotunde mici), in (solzi mici maro), năut (boabe mari, bej deschis, rotunde-neregulate), muștar (galbui mici), piper negru, alb, roșu, verde (verzui), orez.
    
Porumb pentru floricele
  
Mei (semințe mici, de preferință să nu fie decorticat)

Mei roșu (semințe mici)
  
Rapiță (semințe mici)
 
   in (solzișori mici)
       
Fasole, sunt multe culori (să nu fie amestecate ca să le puteți așeza în straturi separate)
  
Linte (lentile medii-mici)

Mazăre (galbenă sau verzuie) uscată, lentile
  
Soia

 
Hrișcă (semințe medii-mici, cumva triunghiulare).
  
Năut (boabe mari)
 
Muștar (boabe mici)
    
Piper negru, alb, roșu, verde

    Porumbul, soia și fasolea de la producători (din piață), porumbul de floricele vărsat sau în pachețele (Kaufland, Penny etc).
Vedeți la magazinele cu mâncare pentru păsări (porumbei sau papagali) ce semințe au (dar să nu fie amestecate) și la magazinele cu plante medicinale.
   Puteți adăuga culoare cu porumb roșu (sau vânăt), fasole roșie, piper roșu, mazăre verde, linte roșie sau verde, mei roșu etc.
   Există posibilitatea ca la mișcarea sticlei, semințele mici de deasupra să cadă printre cele mai mari de jos, de aceea recomand să fie puse într-o sticlă numai semințe mari și medii, eventual semințele mici în altă stică, mai mică. Sau semințele mici să fie puse jos, iar cele mai mari deasupra!
   Boabe mari și medii:
1 porumb mare (obișnuit)
2 porumb cu boabe mici, dacă se poate colorate (roșcate etc)
3 fasole albă
4 fasole roșie
5 fasole maro
fasole bej (pestriță)
7 mazăre sau linte verde (verzuie). Boabele sunt decojite și la uscare se desprind cele două jumătăți, de aceea se numesc lentile (așa arată)
8 mazăre sau linte bej-galbenă
9 linte roșie
10 soia
11 năut
12 piper roșu
13 hrișcă
   Chiar și numai cu vreo două feluri de porumb, câteva feluri de fasole și încă ceva (soia, mazăre, linte) se poate face o sticlă cu semințe!
    
   Dacă gura sticlei este mai îngustă, se poate folosi o pâlnie (eventual făcută pe loc din hârtie sau carton și lipită cu bandă adezivă sau capsată).
   Sticla trebuie umplută până sus (sau eventual pusă vată sau altceva care să umple sticla și să țină semințele pe loc), altfel dacă este mișcată sticla mai tare, semințele din straturile de sus se amestecă între ele.
   În sticla mică (de jos în sus): porumb mic roșu, mazăre uscată (jumătăți), orez, linte roșie (lentile), grâu, in (solzi mici), muștar, din nou linte roșie, orez.
   În sticla mare (de jos în sus): fasole albă, fasole roșie, porumb, fasole bej, fasole roșie (așa am cumpărat-o, în realitate este bordo închis), din nou fasole albă, porumb mic roșu, mazăre (jumătăți), linte roșie.
   La urmă puteți tăia o bucată de material textil și fixa deasupra cu o gumiță, o sfoară sau panglică (cu fundiță).
   (imaginile cu semințe nu îmi aparțin, sunt de pe internet. Eu am făcut pozele cu realizarea practică - sticlele cu semințe și cea de sus, K Clasic carrot orange nectar)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu